Poprawa efektywności pracy zostaje osiągnięta wg naszej metodyki TAM ( ang. „Total Activities Management”) jako wynik przeprowadzonej optymalizacji procesów. W naszej koncepcji skupiamy się nie tyle na cięciu wydatków socjalnych czy redukcji etatów, co na wyeliminowaniu z pracy czynności niepotrzebnych, dublujących się, wykonywanych nieefektywnie. Poprawiamy sposób wykonywania najkosztowniejszych zadań (m. in. przez zmianę sposobu wykonywania czynności/ zmianę w przebiegu procesu (np.: inny dział odpowiada za proces / wdrożenie systemów informatycznych).
Według naszej koncepcji kluczem do skutecznego podniesienia efektywności pracy jest przeanalizowanie przebiegów procesów i dokonanie ich pomiaru, nie tylko w jednym dziale, ale również w działach współpracujących. W naszym podejściu zamiast skomplikowanych systemów premiowych, przeciążeń pracowników szukamy realnych miejsc słabej efektywności organizacji. Dzięki naszej metodyce umiemy te miejsca wskazać, z wymiarować liczbowo i zarekomendować zmiany w sposobie obsługi procesów aby osiągnąć poprawę efektywności.
Dzięki zebranym informacjom i danym, jesteśmy w stanie przedstawić dodatkowe sugestie, obejmujące na przykład: przemodelowanie procedur i procesów wewnętrznych, zmianę zakresu obowiązków części pracowników lub wdrożenie systemów informatycznych;
[Aby skutecznie podnieść efektywność pracy, musimy przeanalizować przebieg procesów i dokonać pomiaru procesów, nie tylko w jednym dziale, ale również w działach współpracujących…
Najczęściej optymalizacja w jakimś procencie dotyczy każdego z działów.]
Patrz też: Optymalizacja czasu pracy
Nakreślamy trzy główne kierunki usprawnień w obsłudze procesów, a w konsekwencji poprawę efektywności pracy:
1) Zmiany wewnątrz jednostki organizacyjnej w firmie, w tym:
- Wyeliminowanie dublujących się operacji;
- Uporządkowanie działań w ramach stanowisk w jednym dziale;
- Zrównoważenie obciążenia pracowników;
- Wskazanie metod skalowania zespołu;
- Wewnętrzne odzyskanie zasobów poprzez poprawę efektywności;
- Sugerujemy zmiany w zakresie zadań poszczególnych stanowisk;
- Sugerujemy zmiany w zakresie zadań managerów;
- Zmiany w sposobie działania;
2) Zmiany w sposobie organizacji firmy bez potrzeby wdrożenia zmian w innych działach, w tym:
- Wyeliminowanie dublujących się zadań między działami;
- Ustalenie zasad komunikacji;
- Podział zakresu odpowiedzialności za procesy, dokumenty, etc.;
- Ustalenie optymalnego przebiegu procesów między działami;
- Ustalenie oczekiwanej jakości danych przez każdego z uczestników procesu;
- Ustalenie procedur i instrukcji;
3) Zmiany w sposobie obsługi procesów poprzez systemy informatyczne, w tym.:
- Tworzymy proste rozwiązania usprawniające prace oparte na arkuszach xls,word, makra które bez kosztownych inwestycji potrafią usprawnić prace;
- Wsparcie w wyborze rozwiązań informatycznych (krajowych i zagranicznych), które mają usprawnić sposób obsługi procesów;
- Tworzenie wymagań dla obecnych dostawców aby usprawnić obsługę procesów;
- Podnoszenie ergonomii pracy;
- Usprawnienie organizacji pracy projektowej w firmie;
- Opieramy nasze rekomendacje o możliwie najtańsze rozwiązania;
- Rekomendujemy wdrożenie systemów informatycznych pod konkretne potrzeby;
Celem naszych działań jest podniesienie efektywności w procesie, a nie pojedynczej operacji
Poprawa efektywności, to efekt przemyślanej strategii zmian w obsłudze procesów
Kiedy warto skorzystać z naszych usług
[Do optymalizacji podchodzimy kompleksowo. Rozpoczynamy od pomiaru procesów, a kończymy nadzorując wybór dostawcy i wdrożenie zmian w firmie]
- Firma ma problem z nieefektywną realizacją procesów biznesowych, ale kadra menadżerska jest zbyt zajęta operacyjnie by samodzielnie zdiagnozować przyczyny i przeprowadzić zmiany;
- Dynamiczny rozwój firmy wymusza wdrożenie nowoczesnych rozwiązań optymalizujących obsługę procesów;
- Firma wie, że dla optymalizacji procesów biznesowych potrzebuje wdrożenia systemu informatycznego, ale ma trudność ze zdefiniowaniem jakie konkretne rozwiązanie potrzebuje;
- Zarząd firmy podjął decyzję o wymianie systemu ERP – STOP, najpierw ustal realne potrzeby w firmie;
Dlaczego warto z nami pracować
- Zrealizowaliśmy kilkanaście projektów związanych z podniesieniem efektywności pracy;
- Łączymy wiedzę o procesach z realnym doświadczeniem w prowadzeniu biznesu;
- Mamy sprawdzoną metodykę do analizy i pomiaru procesów;
- W każdej firmie można znaleźć miejsca do poprawy efektywności – my umiemy je wskazać;
- Chcąc zapewnić balans, między jakością a kosztem, docelowe rozwiązania kształtujemy wariantowo zależnie od skali produktu;
- Mając korzenie w obszarze IT, szereg optymalizacji w procesach opieramy o rozwiązania informatyczne nie zapominając o integracji z istniejącymi systemami. Nic tak nie usprawnia procesu jak dobrze dobrane rozwiązanie informatyczne;
- Mamy świadomość wewnętrznych ograniczeń dlatego proponujemy realne rozwiązania dopasowane do specyfiki danej firmy;
- Śmiało rekomendujemy automatyzację procesów poprzez systemy informatyczne;
- Nie jesteśmy sprzedawcą oprogramowania, dlatego możemy dobrać rozwiązania do potrzeb i możliwości każdej firmy;
- To co nas wyróżnia, to menadżerskie rozumienie celów biznesowych i patrzenie perspektywą procesu jako całości;
Nie eksperymentujemy – w ramach naszego doświadczenia przynosimy zestaw gotowych rozwiązań
Jak działamy
Zakres usługi zależy od konkretnego przypadku. Możliwe składowe usługi:
Przygotowanie optymalizacji:
- Identyfikacja procesów
- Pomiar procesów
- Analiza procesów biznesowych
- Analiza potencjału wzrostu efektywności.
- Przygotowanie rekomendacji zmian w przebiegu procesów biznesowych
Kompleksowe wdrożenie optymalizacji:
- Przygotowanie wymogów dla systemu informatycznego (nowego / zmian w istniejącym systemie), wsparcie w wyborze dostawcy (patrz też: Wsparcie wyboru systemów informatycznych)
- Wybór dostawcy rozwiązań informatycznych
- Przygotowanie dokumentacji procesów „po optymalizacji”
- Przygotowanie kompletnych wzorców dokumentów, procedur / instrukcji dla pracowników – definiujących sposób działania po optymalizacji
- Szkolenia dla pracowników i menadżerów