- Wykonanie analizy procesów biznesowych
- Pomiar procesów w firmach usługowych, produkcyjnych, dystrybucyjnych
- Optymalizacja procesów
- Wsparcie w znalezieniu rozwiązań informatycznych
- Szkolenia dla pracowników

Procesy biznesowe występują w każdej firmie, niezależnie od skali przedsiębiorstwa i branży.
Aby firma mogła funkcjonować musi sprzedawać swoje produkty, czy usługi. Ale żeby klient otrzymał zamówione produkty lub ktoś wykonał dla klienta oczekiwane usługi musi istnieć odpowiednio zorganizowany sektor sprzedaży i jej obsługi, związany z realizacją zamówienia. W wielu firmach panuje przekonanie, że sprzedaż jest najważniejsza i cała energia jest skierowana właśnie na nią (więcej sprzedawców, więcej oddziałów, więcej asortymentu, nowe kanały sprzedaży, etc), a sposób dostarczenia produktów, czy wykonania usług staje się niestety drugorzędny. W konsekwencji firma się rozwija, ale i ponosi duże koszty sprzedaży i ma problem z niedopasowanym rozwojem do wielkości sprzedaży. Dzieje się tak dlatego, że zarządzanie procesami biznesowymi w firmie powinno działać tak, aby możliwe było utrzymanie optymalnych kosztów w firmie i aby osiągnąć wzrost efektywności przy większej skali działania firmy.
Słaba organizacja, dublowanie się czynności, ręczna obsługa zbyt dużej liczby wyjątków, „papierologia” stanowią źródło niepotrzebnych kosztów, które obniżają efektywność w firmie.
Aby usprawnić działanie firmy, musimy przede wszystkim zidentyfikować wszystkie realizowane w firmie procesy biznesowe i pomocnicze, przeanalizować ich przebieg, dokonać pomiaru czynności, określić początek i koniec obsługi każdego z nich, co powinien zwrócić na wyjściu, jakie informacje powinien otrzymać na wejściu, kto odpowiada za poprawną obsługę, itp. Wszystkie te zależności pozwolą na zbudowanie mapy i wskazanie miejsc do optymalizacji w oparciu o uzyskane wyniki pomiarów.

Dokument zamówienia wyznacza płynną granicę przejścia między procesem sprzedaży a procesem realizacji zamówienia.
Dlaczego firma powinna zidentyfikować swoje procesy biznesowe?
- Mimo, iż każde zlecenie jest realizowane inaczej, a każdy klient jest inny, obsługa zamówień powinna być ustandaryzowana
- Nie da się dokonać skutecznych zmian organizacyjnych jeżeli nie można precyzyjnie wyznaczyć kierunków
- Firma widzi potrzebę ograniczenia kosztów, nie ma jednak pełnego obrazu, które procesy biznesowe realizuje nieoptymalnie
- Firma planuje wdrożyć nowoczesne rozwiązania klasy CRM, czy ERP, ale bez uporządkowania działań jedynie powieli chaos i bałagan w nowym systemie
- Każdy system informatyczny usprawniający obieg pracy potrzebuje dokumentacji stanu obecnego i stanu docelowego, tak aby precyzyjnie określić rolę systemu w przebiegu działań

Jak rozpocząć zarządzenie procesami biznesowymi w firmie?
Do analizy i pomiaru wykorzystujemy nasze autorskie rozwiązanie, które pozwala poza suchą analizą dokonać pomiaru obsługi i realizacji procesu. Co więcej uzyskane dane z pomiaru precyzyjnie wskazują miejsca wymagające optymalizacji i pozwalają się skupić na tych działaniach, które przyniosą największy efekt ekonomiczny w najkrótszym czasie.
Sugerujemy, a wręcz zalecamy, aby jakiekolwiek zmiany organizacyjne, w tym wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych obejmujących całe przedsiębiorstwo, rozpocząć od analizy oraz pomiaru procesów biznesowych w firmie. Są to dwa kluczowe kroki w optymalizacji i usprawnieniu zarządzania nimi. Bez rzetelnej analizy – co źle działa w firmie, ile energii kosztuje firmę obsługa, itp. – każda zmiana będzie powierzchowna.
Nasza ścieżka postępowania
- Identyfikacja
- Analiza
- Pomiar (równolegle do analizy)
- Optymalizacja
- Ponowny pomiar
- Ciągłe doskonalenie

Każdy proces ma swój początek i koniec, swojego właściciela, czemuś służy, jest też powiązany z innymi procesami, dlatego skupienie się na pojedynczym procesie w firmie nie da pełnego obrazu jak firma funkcjonuje
Co możemy zaoferować w ramach zarządzania procesami biznesowymi:
- Warto zlecić analizę zewnętrznej firmie – z zewnątrz lepiej dostrzec nietypowe (złe) procesy biznesowe i rozwiązania, a wnioski są bardziej obiektywne
- Mamy świadomość ograniczeń, dlatego proponujemy realne rozwiązania
- Posiadamy metodykę pomiaru, która wskazuje miejsca dla pogłębionej ich analizy– nie działamy na chybił trafił!
- Łączymy wiedzę z realnym menadżerskim doświadczeniem w prowadzeniu i zarządzaniu biznesem – dążenie do doskonałości nie jest celem samym w sobie – myślimy o kosztach i o realności egzekwowania pewnych procedur od pracowników
- Nasze doświadczenie pozwala nam szybko uchwycić specyfikę każdej firmy – nawet o najbardziej nietypowym działaniu. Działamy naprawdę efektywnie
- Rekomendujemy automatyzację poprzez systemy informatyczne. Wynika to z naszych osobistych doświadczeń z gruntu firm informatycznych
- Oferujemy wsparcie od A do Z. Nie chcemy przedstawiać tylko wizji