Biblioteka raportów jako narzędzie optymalizacji procesów raportowania

Blog / 30.11.2020

Raporty to narzędzie, które pozwala sprawnie kierować firmą czy organizacją. Niemal każde większe przedsiębiorstwo posiada system raportowania. Z jednej strony jest to niezwykle przydatny zbiór wszystkich istotnych informacji, z drugiej strony jednak może generować różnorodne problematyczne sytuacje, np. gdy dane są nieweryfikowalne lub nieaktualne, gdy raportów jest zbyt dużo, gdy pracownicy interpretują je w różny sposób itd.

Oczywiście to tylko kilka przykładowych komplikacji, jakie mogą ujawnić się w ramach prowadzonych procesów raportowania. Jednym z narzędzi, które pozwala je wyeliminować, jest biblioteka raportów wykorzystywana w ramach optymalizacji procesów raportowania.

Optymalizacji procesów raportowania – na czym to polega?

W ramach optymalizacji procesów raportowania wdrażanych jest kilka etapów działań. Na początku konieczna jest weryfikacja, jakie informacje są w ogóle potrzebne w danym przedsiębiorstwie. Konieczne jest skrupulatne określenie potrzeb raportowych.

Konieczne jest też przeanalizowanie procesów przygotowywania raportów. To pozwala zidentyfikować problemy związane z ich powstawaniem, np. błędy z niespójnością danych między źródłami czy błędy merytoryczne. Na tym etapie eliminowane jest też dublowanie tych samych przeliczeń przez wielu pracowników.

Następny etap to opracowanie docelowej struktury raportów. Projektowana jest docelowa architektura informacji zarządczej. W końcu można przejść do wdrożenia usprawnień do procesu tworzenia raportu poprzez wdrożenie zmian w narzędziach wspierających raportowanie.

Specyfika biblioteki raportów

Biblioteka raportów to podstawowe narzędzie wykorzystywane w ramach optymalizacji procesów raportowania. Wpływa na efektywność i wydajność prowadzonych działań z tego zakresu. Eliminuje podstawowe błędy czy problemy z raportami, z jakimi boryka się niejedna firma, a także pozwala na sprawny dostęp do wszystkich kluczowych informacji, jakich potrzebuje w danym momencie pracownik lub kadra zarządzająca. Wpływa na sprawny przebieg informacji w firmie.

Comments are closed.