„Skuteczna organizacja firm” – na tym się skupiamy.
Realizujemy usługi związane ze wszystkim co kojarzy się ze skuteczną organizacją i zmianą w firmie. Oferujemy szereg usług poczynając od audytów, analiz procesów, pomiaru procesów, poprzez planowanie zmian a kończąc na usługach związanych z wdrażaniem zmian włączając w to przekształcenia spółek i sukcesje firm rodzinnych.
- Usługi związane z identyfikacją miejsc do ZMIAN:
- Audyt fukcjonowania firmy
- Mapowanie procesów AS -IS
- Pomiar procesów(badanie efektywności)
- Badanie efektywności procesów
- Usługi związane z planowaniem ZMIAN w organizacji:
- Opracowanie strategii rozwoju dla firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw
- Optymalizacja procesów metodami Lean
- Mapowanie procesów TO-BE
- Opracowanie wymagań funkcjonalnych pod wdrożenie systemów ERP/CRM/ e-commerce i inne
- Usługi związane z wdrażaniem zmian w organizacji
- Portal usług doradczych (store.novapraxis.pl)
- Procesy na zamówienie
- Procedury na zamówienie
- Licencje Visual Paradigm
- Szkolenia
- Sukcesja firm rodzinnych (sukcesjaplus.pl)
- Opracowanie strategii sukcesji
- Wsparcie prawne przy przekształceniu JDG w spółkę,
- Opracowanie strategii zmian produktów i usług
- Opracowanie projektu umów spółek
- Ocena rentowności usług
- Wsparcie ekspertów ds. finansów
- Wsparcie ekspertów ds. zmian organizacyjnych
Usługi związane z identyfikacją miejsc do ZMIAN
Audyt funkcjonowania firm
Usługa adresowana jest do firm, które chcą uzyskać pełną świadomość na temat sposobu obecnego funkcjonowania. W ramach usługi szczegółowo analizujemy działanie firmy na bazie przeprowadzonego audytu badając takie obszary działania jak: diagnoza stanu obecnego przedsiębiorstwa, diagnoza kluczowych problemów z jakimi boryka się firma, Zdefiniowanie kluczowych potrzeb
Mapowanie procesów „AS IS”
Usługa adresowana jest do firm, które chcą uzyskać pełną świadomość na temat sposobu obecnego funkcjonowania. Ma zastosowanie np. w razie zakupu innej firmy, porównania działania oddziałów firmy lub przy poszukiwaniu przyczyn błędów lub niskiej jakości obsługi klienta. W ramach usługi szczegółowo analizujemy działanie firmy na bazie przeprowadzonej serii spotkań analitycznych wywiadu, a w efekcie przygotowujemy mapy procesów „AS IS” wraz z wskazaniem listy problemów.
Pomiar i optymalizacja procesów biznesowych
Usługa adresowana jest dla firm, które potrzebują usprawnić swoje procesy – ograniczyć koszty, skrócić czas, albo obsłużyć większą ilość zadań tymi samymi zasobami. Kluczowym elementem, który poprawiamy jest czas pracy pracowników. Procesy zostają skrócone, dzięki czemu tą samą ilość pracy można wykonać mniejszą ilością osób. Usługa obejmuje analizę procesów, identyfikację problemów, przygotowanie rekomendacji i wsparcie w ich wdrożeniu. Co istotne, w ramach usługi wykonujemy pomiar procesów, dostarczający liczbowych danych.
Usługi związane z wdrażaniem zmian w firmie
Sukcesja firmy rodzinnej
Usługa adresowana jest do firm rodzinnych, które planują planują przeprowadzenie sukcesji, natomiast nie mają opracowanej strategii działania i oczekują opracowania kompleksowego planu zawierającego nie tylko same aspekty prawne ale też konieczne zmiany organizacyjne oraz plan adaptacji syna/córki w roli sukcesora.
Projektowanie robotów procesowych (RPA)
Usługa polega na wyodrębnieniu wybranych czynności procesowych do realizacji przez roboty RPA. Robot może zastąpić pracownika w wysyłaniu maili, wprowadzaniu faktur do systemu, przenoszeniu danych między systemami (tam gdzie nie jest możliwa integracja między systemami). W ramach usługi „Analiza i pomiar procesów” możemy precyzyjnie określić, które roboty zwrócą się w czasie krótszym niż 3 miesiące – taki jest bowiem cel biznesowy wdrażania robotów RPA.
Budowa biblioteki procedur
Usługa adresowana jest do firm które planują wdrożyć system procedur w swojej firmie, w taki sposób aby stanowił on realny standard działania poszczególnych jednostek. Biblioteka procedur stanowi swego rodzaju bazę wiedzy szczególnie przydatną dla nowych pracowników, których koszt wprowadzenia do firmy jest zawsze wysoki, chyba że firma wdroży bibliotekę procedur i instrukcji.
Narzędzia usprawniające organizację firmy
System „Biblioteka procedur”
Usługa adresowana jest dla firm, które stawiają na ład organizacyjny i powtarzalność swoich procesów. Korzyści z wdrożenia odczują głównie firmy rozproszone lokalizacyjne, w których trudne jest utrzymanie jednolitego standardu pracy. Innym przykładem są firmy mające dużą rotację – nowi pracownicy powinni mieć spisane instrukcje by nie popełniać błędów. Procedury to remedium dla firm chcących się skalować – budowa biblioteki procedur w analogii do księgi franczyzy pozwala tworzyć kolejne oddziały i łatwo „wpinać je” w istniejący organizm. W ramach usługi, zanim stworzymy dokumenty, szczegółowo poznajemy firmę i mapujemy procesy, równocześnie je uspójniając. W ramach usługi tworzymy dokumenty, wśród których obok procedur są też wzorce, checklisty itp. O „lekkość dokumentów” dba autorska metodyka Agile Procedure Library. Całość dostarczamy wraz z systemem WWW i szkoleniami.
System NPX Job Valuation do wartościowania stanowisk pracy
System naszego autorstwa, oparty o platformę FileMaker. Wspiera firmy w samym procesie wartościowania stanowisk pracy ale również w tworzeniu wielu wariantów struktur oraz modelowaniu struktury holdingowej, gdzie zachowanie spójnej struktury organizacyjnej wewnątrz grupy jest szczególnie ważne..
Nasze rozwiązanie pozwala zmodelować całą strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa w oparciu o metodę analityczno-punktową.
Digitalizacja w biurze
System oparty o nasze autorskie rozwiązanie do uporządkowania znaczącej ilości dokumentów, które są procesowane w firmie zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej. System digitalizacji ma na celu eliminację wykorzystywanych wersji papierowych dokumentów w obiegu firmowym tak szybko jak to możliwe, usprawniając cały obieg informacji oraz dokumentów wewnątrz firmy. Wykorzystując platformę FileMaker możemy szybko zaadoptować rozwiazanie do potrzeb danej firmy oraz wykorzystać AI do przetwarzania danych z maili. Jednak, aby osiągnąć cel pełnej digitalizacji konieczne jest kompleksowe podejście do zagadnienia digitalizacji, uwzględniając identyfikację miejsc, gdzie tworzone są dokumenty, sposobu w jaki są procesowane i w jaki sposób można zautomatyzować sposób przetwarzania dokumentów w firmie.
Sukcesja firm rodzinnych
Sukcesja jest naturalnym i koniecznym wyzwaniem, z którym musi się zmierzyć każda firma rodzinna. Przekazanie władzy, majątku, wiedzy oraz odpowiedzialności kolejnemu pokoleniu nie jest jednak łatwe, zarówno dla twórcy biznesu jak i jego następcy. Ważnym elementem jest wypracowanie wspólnej wizji przedsiębiorstwa oraz zbudowanie zaufania po każdej ze stron, które pozwoli na pełne przekazanie władzy i umożliwienie podejmowania autonomicznych decyzji przez sukcesora. Polski Ład wymusił na wielu firmach rodzinnych przekształcenia z JDG na spółkę prawa handlowego. Wspieramy naszych klientów w procesie przekształceń, zmian, wydzielenia części przedsiębiorstwa.
- 26.01.2023 odbyła się IV Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych.
- 25.05.2022 odbyła się III Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych.
- 03.02.2022 odbyła się II Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych, poświęcona głównie zagadnieniom Polskiego Ładu.
- 26.05.2021 odbyła się I Wirtualna Konferencja Firm Rodzinnych organizowana przez Nova Praxis, która poświęcona była zagadnieniom prawnym, organizacyjnym oraz finansowym ważnych okresie pandemii.
Platforma do zakupu produktów i usług doradczych
store.novapraxis.pl
Platforma usług doradczych store.novapraxis.pl to miejsce gdzie firmy mogą zakupić on-line gotowe wzorce map procesów biznesowych, szablony dokumentów, licencje systemu modelowania procesów, narzędzia do analizy finansowej, aplikacje biznesowe do zarządzania dokumentami, finansami, zamówieniami etc. oparte na platformie File Maker.
Skorzystaj z rozwiązań jakie przygotowaliśmy dla naszych klientów:Audyty dla organizacji
Nie możesz się zdecydować czy chcesz zainwestować w przejście na zarządzanie procesowe w swojej firmie – zamów u nas opracowanie dedykowanego procesu wraz z opisem aktorów, gotową dokumentacją oraz dostępem do opracowanej mapy procesów z poziomu repozytorium Visual Paradigm.
Wybierz pełny pakiet procesów związanych z obsługą e-commerce (zamówienia towaru, obsługa zamówień od klientów, obsługa reklamacji, obsługa windykacji, obsługa e-płatności, logistyka przesyłek, obsługa magazynu)
Kompleksowe rozwiązanie do digitalizacji dokumentów i procesów w firmie zawierający konieczny sprzęt, licencje oraz szkolenia:
Aplikacje dla biznesu
- Aplikacja do zarządzania dokumentacji w parciu o platformę FileMaker
- Narzędzie do analizy wskaźnikowej firmy
Licencje oprogramowania Visual Paradigm do organizacji firmy w tym modelowania procesów:
Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać powiadomienia o nowych usługach i ciekawych artykułach w naszym Blogu.
[email-subscribers-form id=”1″]