Audyt technologiczny
W skrócie
Dla kogo jest przeznaczona usługa?
Usługa jest adresowana do firm, które chcą przygotować się do transformacji cyfrowej i/lub transformacji Przemysłu 4.0. Wynik przeprowadzonego audytu pozwoli ocenić aktualny poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami oraz wybrać procesy przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
Wzrost kosztów pracy oraz nowa perspektywa dla pozyskania środków unijnych sprawia, że coraz więcej firm szuka szansy w transformacji cyfrowej oraz wejścia w technologię Przemysłu 4.0.
Na czym polega usługa
Zakres audytu obejmuje następujące zadania:
- Identyfikacja i opis sposobu realizacji kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa
- Ocena aktualnego poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami
- Wybór i analiza technologiczna wybranych procesów przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
- Analiza barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
Przed rozpoczęciem audytu podpisywana jest umowa o poufności, która chroni dane osobowe i informacje poufne klienta.
Szczegółowy zakres usługi
– Uzgodnienie przebiegu procesu badania uwzględniając wizyty w zakładzie, terminy realizacji spotkań i czynności audytowych
– Przeprowadzenie badania ankietowego metodą ADMA
– Przeprowadzenie analizy posiadanych zasobów technicznych i organizacyjnych
– Identyfikację i sposób realizacji kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa
– Analizę barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
W ramach przygotowania audytu ustalane jest miejsce i data prowadzenia badania. We wszystkich tych działaniach bierzemy pod uwagę minimalizację obciążenia badanej organizacji w trakcie przeprowadzenia audytu.
Realizacja audytu rozpoczyna się od spotkania otwierającego, które ma na celu przestawienie zespołu audytorskiego, przestawienie celu i zakresu audytu oraz jego planu. Audyt jest prowadzony w sposób bezstronny i obiektywy, jest to osiągane poprzez oparcie się na realnych dowodach z badanego obszaru. Audytorzy przeprowadzają wywiady z kierownikami jednostek oraz w razie potrzeby z kluczowymi pracownikami określonych działów.
Audyt obejmuje również opis ogólnej charakterystyki przedsiębiorstwa, w tym analizę posiadanych zasobów technicznych (nieruchomości, specjalistycznych maszyn/linii produkcyjnych etc.), analizę struktury organizacyjnej i kanałów dystrybucji/sposobów świadczenia usług oraz stosowanej strategii marketingowej.
W raporcie zostaną zidentyfikowane i opisany sposób realizacji kluczowych procesów biznesowych. Zostanie dokonana ocena aktualnego poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami. Ponadto zostanie przedstawiony wynik analizy barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0. Wskazane zostaną wnioski z oceny dojrzałości cyfrowej i potencjału do wdrożenia rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej i/lub transformacji w kierunku Przemysłu 4.0.
Szczegółowy zakres usługi
– Raport z audytu
Audyt można zamówić wysyłając zapytanie na adres biuro@novapraxis.pl
Copyright © 2022 NovaPraxis