Audyt technologiczny

W skrócie

Dla kogo jest przeznaczona usługa?

Usługa jest adresowana do firm, które chcą przygotować się do transformacji cyfrowej i/lub transformacji Przemysłu 4.0. Wynik przeprowadzonego audytu pozwoli ocenić aktualny poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami oraz wybrać procesy przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.

Wzrost kosztów pracy oraz nowa perspektywa dla pozyskania środków unijnych sprawia, że coraz więcej firm szuka szansy w transformacji cyfrowej oraz wejścia w technologię Przemysłu 4.0.

Na czym polega usługa

Zakres audytu obejmuje następujące zadania:

- Identyfikacja i opis sposobu realizacji kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa
- Ocena aktualnego poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami
- Wybór i analiza technologiczna wybranych procesów przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
- Analiza barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.

Przed rozpoczęciem audytu podpisywana jest umowa o poufności, która chroni dane osobowe i informacje poufne klienta.

Szczegółowy zakres usługi

Poniżej prezentujemy kolejne kroki w jakich realizujemy usługę badania organizacji
mapowanie procesów
Krok 1
Zakres Badania
Zakres badania organizacji obejmuje:
– Uzgodnienie przebiegu procesu badania uwzględniając wizyty w zakładzie, terminy realizacji spotkań i czynności audytowych
– Przeprowadzenie badania ankietowego metodą ADMA
– Przeprowadzenie analizy posiadanych zasobów technicznych i organizacyjnych
– Identyfikację i sposób realizacji kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa
– Analizę barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.

W ramach przygotowania audytu ustalane jest miejsce i data prowadzenia badania. We wszystkich tych działaniach bierzemy pod uwagę minimalizację obciążenia badanej organizacji w trakcie przeprowadzenia audytu.
W ramach przygotowania audytu ustalane jest miejsce i data prowadzenia badania. We wszystkich tych działaniach bierzemy pod uwagę minimalizację obciążenia badanej organizacji w trakcie przeprowadzenia audytu.
Krok 2
Realizacja audytu
Realizacja audytu jest prowadzona według planu ustalonego w fazie przygotowania audytu. Audyt jest wykonywany przez ustalony zespół audytowy pod przewodnictwem kierownika audytu. Zespół audytowy musi być niezależny i niepowiązany z organizacją, która jest badana, co jest potwierdzane jeszcze przed rozpoczęciem audytu. Jakość badania zapewnia opracowany scenariusz realizacji audytu, szablony formularzy do badania oraz stosowanie list kontrolnych.

Realizacja audytu rozpoczyna się od spotkania otwierającego, które ma na celu przestawienie zespołu audytorskiego, przestawienie celu i zakresu audytu oraz jego planu. Audyt jest prowadzony w sposób bezstronny i obiektywy, jest to osiągane poprzez oparcie się na realnych dowodach z badanego obszaru. Audytorzy przeprowadzają wywiady z kierownikami jednostek oraz w razie potrzeby z kluczowymi pracownikami określonych działów.

Audyt obejmuje również opis ogólnej charakterystyki przedsiębiorstwa, w tym analizę posiadanych zasobów technicznych (nieruchomości, specjalistycznych maszyn/linii produkcyjnych etc.), analizę struktury organizacyjnej i kanałów dystrybucji/sposobów świadczenia usług oraz stosowanej strategii marketingowej.
Krok 3
Raport z audytu
Opracowanie raportu z audytu jest finalnym etapem usługi. Raport zawiera szczegółowy opis przebiegu badania, datę, miejsce, cele i zakres badania oraz harmonogram audytu. W raporcie zamieszczane są informacje o zespole audytowym i osobach badanych ze strony organizacji.

W raporcie zostaną zidentyfikowane i opisany sposób realizacji kluczowych procesów biznesowych. Zostanie dokonana ocena aktualnego poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami. Ponadto zostanie przedstawiony wynik analizy barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0. Wskazane zostaną wnioski z oceny dojrzałości cyfrowej i potencjału do wdrożenia rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej i/lub transformacji w kierunku Przemysłu 4.0.

Szczegółowy zakres usługi

Klienci otrzymują zawsze jasno zdefiniowany zestaw produktów usługi.
– Plan audytu z harmonogramem
– Raport z audytu
Audyt można zamówić wysyłając zapytanie na adres biuro@novapraxis.pl