Komu i w czym pomaga usługa
Usługa adresowana jest do firm które postanowiły wdrożyć nowy system informatyczny i chcą przygotować bazę pod wdrożenie takiego systemu. Przykładowo, tworzenie map procesów należy wykonać w przypadku wdrażania systemów klasy jak: ERP, System obiegu dokumentów, CRM, Sales force automation (SFA), Systemy B2B, Zarządzanie portfelem projektów (PPMS).
Pominięcie analizy procesów skutkuje nie tylko pozostawieniem starego sposobu działania , niezoptymalizaowanego w nowym systemie. Kluczowym problemem jest przedłużające się wdrożenie – dostawca systemu, prowadząc analizę wymagań, będzie zadawać mnóstwo pytań, na które klient nie będzie miał odpowiedzi. Ustalenia będą albo pobieżne (często nietrafne – przyjdzie za nie zapłacić w ramach zmian do systemu), albo ich uzyskanie opóźni wdrożenie. Ton najczęściej główna przyczyna przesunięć czasowych w realizacji projektów IT. Jest też drugie zagrożenie – finansowe. Wybierając system bez ustalonych wcześniej procesów (potrzeb), firma tworzy kryteria wyboru przez porównanie dostępnych rozwiązań. W naturalny sposób wszystko brzmi atrakcyjnie, finalnie kupowany jest system mający w każdym kryterium wartość „Tak”. Bo skoro nie przemyśleliśmy, czego potrzeba i co da wartość, pewnie potrzebujemy wszystkiego? Nakreślony wyżej sposób działania skutkuje ostatecznie faktem, że firma płaci niepotrzebnie za rzeczy, których nie umie potem wpleść w codzienne działania.