Rozwiązanie do digitalizacji i zarządzania organizacją firm MŚP

Analizując wyniki strategii sukcesji realizowanych w ramach projektu „Sukcesja w firmach rodzinnych – wsparcie przejścia między generacjami” zwróciliśmy uwagę jak bardzo firmy potrzebują prostych narzędzi do usprawnienia ich działania.

Z myślą o tej grupie klientów Nova Praxis we współpracy z firmą Praxi Software opracowała szereg narzędzi, które pozwalają małych i średnim firmom w prosty sposób wdrożyć takie rozwiązania jak:

  • obieg dokumentów
  • obieg informacji 
  • zarządzanie budżetami w projektach budowlanych, inwestycyjnych czy w ramach projektów B+R
  • zarządzanie zleceniami 
  • zarządzanie finansami wraz z prognozą finansów 

Ideą tego rozwiązania było dostarczenie prostego i elastycznego rozwiązania, które firma na dodatek mogłaby sama rozwijać tak jak to robi większość ludzi z plikami Excel.

Analizując szereg gotowych rozwiązań klasy ERP, CRM zrozumieliśmy, że to są rozwiązania dla typowych biznesów i jakakolwiek elastyczność zawsze będzie kosztować naszych klientów. Tymczasem wiele firm potrzebuje bardzo wyspecjalizowane rozwiązania dla sprawnego działania ich biznesu. Wówczas duże i ciężkie rozwiązania klasy ERP i CRM się nie sprawdzą. 

Analizując ponad 2000 różnych procesów wiemy jak ciężko jest czasem z pozoru proste rzeczy usprawnić nie mając pod ręką narzędzia do sprawnego działania. FIleMaker spełnia to wymaganie.

Zatem aby móc mówić o prawdziwej implementacji procesów szukaliśmy rozwiązań klasy „Low code”, czyli takich, które nie wymagają od klienta znajomości języków programowania. Postawiliśmy na platformę FileMaker, która spełnia te kryteria:

  • bardzo szybkie tworzenie aplikacji na www, desktop, komórkę
  • otwarta architektura umożliwiająca integrację z innymi systemami oraz usługami zewnętrznymi np: OCR, usługami Office 365, box, dropbox, clickup, Zoom, etc.
  • budowa prostych formularzy w szybkim czasie
  • możliwość tworzenia obiegu informacji
  • możliwość zmiany latoytów (widoków)  dla różnych grup odbiorców w prosty sposób
  • bezpieczna architektura
  • generowanie dokumentów
  • wysyłanie maili
  • integracja z Saldeo
  • polski interfejs użytownika
  • logika tworzenia pól wyleczalnych jak w Excel
  • prosty mechanizm importu danych z plików Excel
  • i wiele innych…

Platforma FileMaker pozwala na łatwą integrację między stworzonymi aplikacjami ale również z usługami zewnętrznymi (więcej na stronie https://www.claris.com/connect/apps/?category=all)

Wszędzie tam gdzie firma wspiera się niezliczoną liczbą arkuszy Excel aby wspierać systemy dziedzinowe da się to usprawnić poprzez aplikacje oparte na platformie FileMaker. Mając dane z pomiaru procesów wiemy ile firma może zaoszczędzić czasu poprzez tego typu rozwiązania. 

Przykłady w ten sposób stworzonych aplikacji:

  • analiza sald na rachunkach wraz z kontrolą zaległych faktur
  • zarządzanie zleceniami podwykonawców
  • zarządzanie projektami i ich dokumentacją formalną
  • zarządzanie budżetami 
  • kontrola budżetów projektów i przedsięwzięć w oparciu o MPK, plan oraz wykonanie
  • analiza finansowa w oparciu o wskaźniki finansowe
  • rejestr umów i powiązanie z ich rozliczaniem
  • rejestr sprzętu wraz z dokumentacją fotograficzną
  •