Blog
Pandemia COVID-19 wiele zmieniła i wiele wciąż zmienia funkcjonowaniu firm. Jedną z ważniejszych zmian jakie czekają małe i średnie firmy to DIGITALIZACJA swoich procesów. Okazało się, że przez 1 rok urzędy i wiele państwowych firm zdołało realizować coś co się nie udawało przez ostatnie 10 lat, a mianowicie rozpoczęto na masową skalę wdrażać cyfrowe usługi. Jak bardzo to zmieniło komunikację nie trzeba nikogo przekonywać, kto w okresie pandemii musiał czekać w długie kolejkach do ZUS, US czy niektórych banków aby załatwić swoją sprawę. Ale to się zmięło diametralnie. Teraz wiele instytucji pańswowych jest już na prawdę gotowych do wejścia w XXIw elektronicznym obiegiem dokumentów. Ale to dopiero początek zmian. Za tymi prostymi z przodu zmianami pójdą następne. Od 01.07.2021 wchodzi w życie fiskalizacja 0n-line i tak drobnymi krokami wchodzimy w cyfrowy świat, w który wcześnie czy później zostaną wciągnięte niemal wszystkie polskie przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej >>Pandemia COVID-19 niewątpliwie odcisnęła piętno w wielu firmach nie tylko pod kątem zdrowotnym pracowników ale też zmienionego trybu i modelu pracy. Technologie jakie zaczęły być używane podczas pandemii miały być tymczasowe, a stały się już stałym elementem funkcjonowania firm i raczej już nie będzie powrotu do starego modelu pracy jaki znam sprzed 2020r.
Praca zdalna wymusiła na firmach wiele zmian wewnętrznych, ale też przyzwyczajenia konsumentów się zmieniły. Można powiedzieć, że nastąpił taki swoisty „RESET”, a w konsekwencji trzeba na nowo (lepiej, szybciej, taniej) zorganizować od środka firmę.
jest rozwiązaniem, które pozwala zobiektywizować wartość stanowiska w firmie. Największy problem jaki dziś firmy mają to trudność w porównaniu się do rynku pracy ze swoimi stanowiskami wewnątrz firmy. W związku z tym wiele firm szuka narzędzia do wartościowania stanowisk pracy i niewątpliwie takim rozwiązaniem może być aplikacja NPX Valuation Salary dostępna na platformie store.novapraxis.pl.
Czytaj więcej >>
Początek pracy w nowej firmie to wyzwanie dla każdego dopiero co zatrudnionego pracownika. Z dnia na dzień musi on odnaleźć się w zupełnie nowej rzeczywistości. Wyzwaniem są zarówno nowe zadania, przed którymi staje, standardy oraz procedury obowiązujące w przedsiębiorstwie, jak i nowi współpracownicy. Wszystkie te czynniki sprawiają, że większość świeżych pracowników czuje się przytłoczona, zestresowana i onieśmielona. Jak można im pomóc, aby proces aklimatyzacji w nowym miejscu pracy przebiegł sprawnie i był możliwie najmniej stresujący? Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest dobrze przeprowadzony onboarding!
Czytaj więcej >>W kwietniu 2021 wprowadzamy do oferty specjalistyczne szkolenia. Każde ze szkoleń ma możliwość dofinansowania za pośrednictwem środków unijnych (czytaj więcej na stronie PARP). Firma Nova Praxis Sp. z o.o. posiada status dostawcy usług rozwojowych i jest wpisana do bazy usług rozwojowych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Czytaj więcej >>W lutym 2021 wprowadziliśmy do oferty naszego serwisu internetowego store.novapraxis.pl innowacyjną usługę polegającą na opracowaniu mapy procesów na zamówienie dla dowolnej branży.
Czytaj więcej >>Optymalizacja procesów biznesowych jest wyzwaniem, które wymaga znalezienia przyczyn pojawiających się problemów oraz ich skutecznego i szybkiego rozwiązania. Nie jest to takie łatwe, jak może się z pozoru wydawać. Brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności praktycznych to częste przyczyny dodatkowych kłopotów, które pojawiają się na etapie poszukiwania i rozwiązywania problemów poszczególnych działów lub całej organizacji. Wyjaśniamy, na czym polega optymalizacja procesów biznesowych metodami Lean i dlaczego warto korzystać z narzędzia Problem Solving.
Czytaj więcej >>Wg. danych opublikowanych w raporcie KNF w Polsce aa koniec września 2020 r. działały 533 banki spółdzielcze, w tym 328 było członkami systemu ochrony IPS BPS, a 192 IPS SGB, a poza IPS we wrześniu 2020 r. funkcjonowało 13 banków. To co ważne dla banków spółdzielczych to fakt, iż całkowity wynik finansowy rok do roku (09.2019/ 09.2020) skurczył się aż o 16,7%. Liczba placówek (bez central) w stosunku do września 2019 r. zmniejszyła się o 171 (z 3699 do 3528) z tego 90 w III kwartale 2020 r.
Czytaj więcej >>Celem każdej firmy jest osiąganie możliwie dużego zysku, zwiększanie udziałów rynkowych oraz stałe dążenie do podwyższania wartości całego przedsiębiorstwa. Zadania te są realizowane na różnych poziomach działania i na wiele sposobów od doskonalenia używanych technologii – wymiany parku maszynowego i stosowania wydajnych urządzeń, wprowadzania nowszych materiałów i surowców czy modyfikacji metod wytwarzania – przez skupianie się na redukcji kosztów, aż po rozwój produktów czy inwestowanie w działalność marketingową i reklamę.
Czytaj więcej >>Skuteczność działania firmy przejawia się na różnych poziomach jej funkcjonowania, jednak ostateczną miarą efektywności realizowanych przez nią strategii jest jej pozycja rynkowa oraz wzrost wartości, które generuje dla swoich właścicieli. Na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa składa się wiele procesów związanych z poszczególnymi obszarami – posiadaniem odpowiedniej technologii produkcji lub świadczenia usług, zapewnieniem niezbędnych zasobów, stworzeniem właściwej struktury organizacyjnej, komunikowaniem się z rynkiem, a także pozyskiwaniem informacji o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach oraz otoczeniu, w którym działa firma.
W życiu każdego przedsiębiorstwa niezależnie czy mamy do czynienia z małą firmą, czy dużą korporacją, przychodzi moment, gdy należy pochylić się nad strukturą organizacyjną. Powody są różne: przeciągające się procesy, które wydłużają załatwianie nawet najprostszych spraw, wyzwania ze sprawiedliwą oceną i porównaniem wyników pracowników czy niejasne i niedostosowane do obecnych wyzwań, z którymi zmaga się firma – to tylko niektóre z nich.
Czytaj więcej >>