2A. Wartościowanie
Wspólnie definiujemy kluczowe kryteria (max. 16), wagi i zasady oceny stanowisk. Dzięki temu wartościowanie stanowisk odzwierciedla specyfikę Państwa firmy i jest obiektywne. A nie jest jedynie porównaniem do ogólnych raportów płacowych. Wynikiem jest wartość punktowa każdego stanowiska i raport, który może stanowić bazę do budowy modelu wynagrodzeń. Grupujemy stanowiska z podobną wartością punktową żeby ograniczyć nadmiar stanowisk.
2B. Kalibracja stanowisk
W większych organizacjach zachodzi potrzeba kalibracji wartości stanowisk, co jest naturalnym krokiem i bardzo ważnym w procesie wartościowania. W przypadku większych stanowisk Komitet projektowy lub szefowie jednostek organizacyjnych mogą wnieść uwagi do wyniku wartościowania. Może to wynikać z faktu, że w pierwszej fazie wartościowania nie uwzględniono jakiegoś kryterium, które by uwzględniło różnicę pomiędzy poszczgólnymi stanowiskami, co mogłoby rodzić konflikt.