Po kliku miesiącach pracy z historycznym rozwiązaniem opartym na stercie Exceli zakończyliśmy proces wdrażania platformy File Maker. Tu na wstępie wielkie podziękowania dla firmy K7 z Wrocławia, w szczególności dla Miłosza Staszewskiego i Joli Soji, którzy nam pokazali możliwości tego rozwiązania i pomogli zrozumieć możliwości platformy Apple.
Jak wiele firm w Polsce, my do niedawna również opieraliśmy dużą część backoffice na rozwiązaniach wspieranych przez MS Excel. W rzeczywistości były to rozwiązania powodujące mase błędów, nieporozumień i konfliktów przy zapisie plików. W czerwcu 2019r. zapadła decyzja, że wychodzimy definitywnie z arkuszy Excel na rzecz platformy File Maker. Początkiem października 2019 możemy powiedzieć, że to był bardzo dobry ruch. Wiele czynności skróciliśmy 3-4x względem działań wykonywanych bezpośrednio w arkuszach Excel. Pozbyliśmy się kilkudziesięciu zbiorów danych, w których były raporty, raporciki etc., wyeliminowaliśmy szereg zbędnych czynności – zwyczajnie zoptymalizowaliśmy swoje procesy.
File Maker dał nam rozwiązanie na miarę XXI w. W pełni mobilne, bardzo proste w konfiguracji rozwiązanie, umożliwiające dostosowanie do własnych potrzeb. Dzięki temu rozwiązaniu zautomatyzowaliśmy proces dostarczania dokumentów do biura księgowego, znacząco usprawniliśmy proces rozliczeniowy z naszymi podwykonawcami, usprawniliśmy cały proces weryfikacji faktur z zamówieniami, uszczelniliśmy proces obsługi dokumentów, delegacji i co najważniejsze dostarczyliśmy dla zarządu w pełni mobilne narzędzie do analizy danych finansowych i wgląd we wszystkie potrzebne dane nt. umów, protokołów, zamówień, etc.
Jedno rozwiązanie, a mamy rozwiązanie na tablet, poprzez przeglądarkę WWW oraz dla osób pracujących w biurze rozwiązanie oparte o aplikację pracującą pod systemem Mac OS. Z pomocą firmy K7 zmigrowaliśmy swój sprzęt i oprogramowanie z Windows na Mac OS i iOS.
Konrad Bajor
(Prezes Zarządu)