Blog
Nova Praxis wsparła WOŚP 2020 poprzez licytację zegara ściennego WOŚP
Czytaj więcej >>Robotyzacja i wykorzystanie robotów to obecnie cel wielu prężnie rozwijających się przedsiębiorstw, które przez takie innowacyjne rozwiązania chcą usprawnić codzienną pracę, podnieść wydajność swoich działań i zwiększyć konkurencyjność na rynku. W ostatnim czasie można zauważyć znaczący wzrost inwestycji polskich firm w tym zakresie. Jest to jednak przedsięwzięcie, które wymaga solidnego przygotowania, przeanalizowania względów finansowych tej inwestycji oraz wyznaczenia obszarów, które rzeczywiście tej robotyzacji potrzebują.
Czytaj więcej >>Kluczowe wskaźniki efektywności, w skrócie KPI (ang. Key Performance Indicators), jest to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi do pomiaru stopnia realizacji celów w przedsiębiorstwie. Pozwalają one nie tylko na rzetelną ocenę wdrożonych procesów i zastosowanych mechanizmów służących realizacji zamierzeń, ale bywają też pomocne wtedy, gdy firma nie jest w stanie osiągnąć wyznaczonych celów.
Czytaj więcej >>Firma Nova Praxis Sp. z o.o. została laureatem nagrody Lider Konkurencyjności 2019r przyznaną przez Polską Agencję Przedsiębiorczości za innowacyjne produkty, ciągły rozwój swoich produktów oraz ekspansję na rynki zagraniczne przy jednoczesnym wzroście przychodów rok do roku. Wręczenie nagrody nastąpiło podczas VII Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości w Olsztynie. Nagrodę wręczył prezes PAP w osobie Wojciecha Pomarańskiego.
Czytaj więcej >>Po kliku miesiącach pracy z historycznym rozwiązaniem opartym na stercie Exceli zakończyliśmy proces wdrażania platformy File Maker. Tu na wstępie wielkie podziękowania dla firmy K7 z Wrocławia, w szczególności dla Miłosza Staszewskiego i Joli Soji, którzy nam pokazali możliwości tego rozwiązania i pomogli zrozumieć możliwości platformy Apple.
Czytaj więcej >>Nova Praxis wzięła udział w międzynarodowych targach poświęconych rozwiązaniom HR w Kolonii (17-19.09.2019).
Czytaj więcej >>Terminem “proces” określamy uporządkowany w czasie ciąg zmian i stanów zachodzących po sobie i połączonych ze sobą związkami przyczynowo-skutkowymi. W biznesie procesem możemy określić uporządkowane czynności, które prowadzą do osiągnięcia określonego efektu, np. zaplanowanego rezultatu działań, wyprodukowania produktów lub realizacji określonych usług. Takie procesy istnieją w każdej firmie, bez względu na to, czy są one dostrzegalne i analizowane, czy też zupełnie pomijane. Przedsiębiorstwa, które starają się wyciągać z nich wnioski, są na najlepszej drodze do świadomego osiągania korzyści i budowania przewagi względem konkurentów.
Czytaj więcej >>Ustawa o odpowiedzialności zbiorowej dotyczy wszystkich osób prawnych oraz jednostek ze zdolnością prawną (z pewnymi wyjątkami), spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa oraz polskich oddziałów podmiotów zagranicznych. Jest to akt prawny, który określa specyfikę wymierzania sankcji podmiotom zbiorowym. Kolejne nowelizacje tej ustawy miały na celu poprawę skutecznością ścigania przestępstw gospodarczych, co jest głównym celem tych regulacji.
Czytaj więcej >>Firmy oferujące swoim klientom szeroki wachlarz produktów lub usług bardzo często wyceniają je nieodpowiednio. Przy bogatym asortymencie bardzo trudno jest określić marże. Jednym z pomysłów na zoptymalizowanie kosztów jest usunięcie z oferty pozycji, które generują więcej kosztów niż zysków. Dlatego właśnie coraz więcej firm sięga po pomoc specjalistów, którzy wskażą rentowność poszczególnych produktów i usług i pomogą wyeliminować „najsłabsze ogniwa”.
Czytaj więcej >>Metoda takiego zarządzania została pierwszy raz opisana w 1954 roku przez Petera Druckera w książce „Praktyka zarządzania”. Stwierdził on wtedy, że „…skuteczne zarządzanie musi kierować wizję i wysiłek całej kadry kierowniczej ku wspólnemu celowi (…)”. Podstawowym założeniem owej metody jest twierdzenie, że obszarami wymagającymi szczególnej uwagi w każdej firmie są: motywacja, inicjatywa i aktywność pracowników. To właśnie te czynniki są kluczowymi czynnikami decydującymi o wynikach i sukcesach każdego przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej >>