Analizując wyniki strategii sukcesji realizowanych w ramach projektu „Sukcesja w firmach rodzinnych – wsparcie przejścia między generacjami” zwróciliśmy uwagę jak bardzo firmy potrzebują prostych narzędzi do usprawnienia ich działania.
Z myślą o tej grupie klientów Nova Praxis we współpracy z firmą Praxi Software opracowała szereg narzędzi, które pozwalają małych i średnim firmom w prosty sposób wdrożyć takie rozwiązania jak:
- obieg dokumentów
- obieg informacji
- zarządzanie budżetami w projektach budowlanych, inwestycyjnych czy w ramach projektów B+R
- zarządzanie zleceniami
- zarządzanie finansami wraz z prognozą finansów
Ideą tego rozwiązania było dostarczenie prostego i elastycznego rozwiązania, które firma na dodatek mogłaby sama rozwijać tak jak to robi większość ludzi z plikami Excel.
Analizując szereg gotowych rozwiązań klasy ERP, CRM zrozumieliśmy, że to są rozwiązania dla typowych biznesów i jakakolwiek elastyczność zawsze będzie kosztować naszych klientów. Tymczasem wiele firm potrzebuje bardzo wyspecjalizowane rozwiązania dla sprawnego działania ich biznesu. Wówczas duże i ciężkie rozwiązania klasy ERP i CRM się nie sprawdzą.
Analizując ponad 2000 różnych procesów wiemy jak ciężko jest czasem z pozoru proste rzeczy usprawnić nie mając pod ręką narzędzia do sprawnego działania. FIleMaker spełnia to wymaganie.
Zatem aby móc mówić o prawdziwej implementacji procesów szukaliśmy rozwiązań klasy „Low code”, czyli takich, które nie wymagają od klienta znajomości języków programowania. Postawiliśmy na platformę FileMaker, która spełnia te kryteria:
- bardzo szybkie tworzenie aplikacji na www, desktop, komórkę
- otwarta architektura umożliwiająca integrację z innymi systemami oraz usługami zewnętrznymi np: OCR, usługami Office 365, box, dropbox, clickup, Zoom, etc.
- budowa prostych formularzy w szybkim czasie
- możliwość tworzenia obiegu informacji
- możliwość zmiany latoytów (widoków) dla różnych grup odbiorców w prosty sposób
- bezpieczna architektura
- generowanie dokumentów
- wysyłanie maili
- integracja z Saldeo
- polski interfejs użytownika
- logika tworzenia pól wyleczalnych jak w Excel
- prosty mechanizm importu danych z plików Excel
- i wiele innych…
Platforma FileMaker pozwala na łatwą integrację między stworzonymi aplikacjami ale również z usługami zewnętrznymi (więcej na stronie https://www.claris.com/connect/apps/?category=all)
Wszędzie tam gdzie firma wspiera się niezliczoną liczbą arkuszy Excel aby wspierać systemy dziedzinowe da się to usprawnić poprzez aplikacje oparte na platformie FileMaker. Mając dane z pomiaru procesów wiemy ile firma może zaoszczędzić czasu poprzez tego typu rozwiązania.
Przykłady w ten sposób stworzonych aplikacji:
- analiza sald na rachunkach wraz z kontrolą zaległych faktur
- zarządzanie zleceniami podwykonawców
- zarządzanie projektami i ich dokumentacją formalną
- zarządzanie budżetami
- kontrola budżetów projektów i przedsięwzięć w oparciu o MPK, plan oraz wykonanie
- analiza finansowa w oparciu o wskaźniki finansowe
- rejestr umów i powiązanie z ich rozliczaniem
- rejestr sprzętu wraz z dokumentacją fotograficzną